Att bo här i min trapp

Trappuppgång 97. 4 lägenheter, 2 vånings hus... Bottenvåning: Jag och min Älskling och våra 3 hundar. Mittemot oss en gubbe och hans fru, som vi blev varnade för av hyresvärden då vi flytta hit. Han är en dag sur, nästa dag en jätte bra granne. Idag sa han att jag måste borsta mina hundar för han får in hundhår i sin lägenhet... Å när vi köpte Lyra skulle de oxå ha en VH, de ville att jag skulle hjälpa dem att fixa en valp från samma uppfödare för vi har ju sååå fina hundar...

Plan 2: Ovanför oss bor en kvinna i samma ålder som mig. Bor där med sin 8åriga dotter och sin kille. Man ser dem sällan, kanske 2 ggr i månaden. Man hör dem inte ens. Det gillas. Dom är oxå väldigt trevliga de gånger man träffar dem. 
Mittemot dem bor Kärringen. Hon har inte alla koppar hemma i skåpet. Hon super en gång och det är jämt. Hon tycker om att gå runt till grannarna, helst på natten och gapa och skrika och gråta. För det mesta hör man inte ens vad hon säger. Det går inte att prata med henne för då går hon iväg och mummlar...

Behöver jag förklara att 2 i denna trapp förstör för mig. Nu funderar jag att ta ut hundarna genom uteplatsen. Väntar oxå på att Kärringen ska komma och skrika på mig för att jag kommer hem på morgonen, ibland 04, ibland 05... För det låter ju när jag öppnar porten.
Fast mest av allt vill jag flytta. Helst redan igår.

Nu ska jag gå ut med min jätte fina hund som fäller kopiösa mängder med päls. 

Kommentarer
Postat av: frida

om jag får ta thomas och monas lägenhet, då kan ni ju ta min ifall ni vill, mina grannar är awesome ;D

2010-04-21 @ 09:30:31
URL: http://freyasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback