Värsta flytten EVER!

Började med att jag kom hem från jobbet. Tänkte sova en 4 timmar men icket att jag kunde somna eftersom att jag visste hur mycket vi hade att göra. Så jag steg upp och började städa och packa det sista. Vid 10 for vi till den nya lgh men vi fick inte vara med på besiktningen... Happ, hem och städa mer. Hämtade släpet sen och fyllde det med multum av kartonger... Kl 13 for vi och skulle hämta nyckeln. Men då menade dem att ni får inte flytta in idag för det är inte den första!! WHAT!

Förklarade läget så vi fick tillslut 1 nyckel. Nu började helvetet. Insåg att jag hinner inte städa ur innan 15 så jag tog hjälp av mamma. Hjäpte Älskling att lasta av kartonger som han själv fyllt släpet med. När vi kör tillbaka till gamla lgh så står det en bil ivägen och vi kunde inte backa för vi stod i nerförsbacke och det var halt. Så vi tutade och tänkte att de kommer ner och flyttar bilen. Men nej, de bara vinkar åt oss att vi ska backa! Då stegade jag upp till dem och talade om att de skulle flytta bilen!! Då började personen sura och diskutera med mig. Vi kan avsluta det så här: Personen bodde inte på gården, biltrafik är förbjuden, han hade stått där 1 timme, han hävdade att han fick stå där för nån var sjuk, han sa att vi skulle backa för han kunde backa?, osv osv... Vilken IDIOT!

Efter en massa tungt lyftande och ännu mera stress så var vi iväg med omgång nr 2.  Då är kl 14.30 och jag inser att vi hinner inte innan kl 15. Jag ringer och bokar om bes. Fick en ny tid 08 följande morgon. Detta medförde även att frida blev drabbad men även hon fick byta tid som tur var. Nu lugnade vi oss lite. Efter att ha kört allt det som vi äger så är det massor med städ kvar. Jag håller på att gå under vid 18 tiden för då har jag vart vaken 30 timmar på raken. Jag ger upp och sover 3 timmar innan jag far till mitt nattjobb igen.

Morgon därpå åker jag och mamma direkt till lgh och städar ur och vi hann!! Men fyfaan vad vi stressa! Sen då vid 11 tiden far jag hem, sover 3 timmar, träffar läkaren, åker hem och sover till 20.45. Far till jobbet, kommer hem imorse och kan inte somna! Vid 09.30 tar jag en sömntablett och tills Darling kom hem. Nu är jag pigg och har massor att göra =)
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback