Kollar lite på Blocket och funderar...

Snacka om fantasipriser! Ex, en vuxen schäfer för 7000kr! Jag kan få en valp för det priset som jag kan forma exakt till den hund jag vill ha... Denna vuxna hund har heller inga meriter utan jag tror att de vill bara ha pengarna... Sen alla dessa hundar som säljs och innehavaer en ålder av 7mån- 1års ålder... Dvs, den period då man kan få mest problem med sin hund... " Ändrade familjeförhållanden, ändrade arbetsförhållande, Allergi " osv... Nej gå inte på sånt... Köp en valp, en renrasig, från en riktig uppfödare...

Har ni sen kollat avelsannonserna? " Jag har en blandras och vill para med denna ras ! Öh, varför??? Främja blandrasaveln? Vill de tillföra en viss ras nåt? Eller vill de bara tjäna pengar? Kan dessa personer nåt överhuvudtaget nåt om avel?? Nej jag tror de vill ha pengar...

Jag hoppas innerligen att folk tänker till innan de köper en från Blocket... Å skulle jag mot förmodan sälja nån av mina hundar skulle jag aldrig lägga ut dem på blocket...

Nu vet ni vart jag står =)


Kommentarer
Postat av: Linda

Det finns fina renrasiga hundar på blocket också.. Figi fanns där t.ex ;)

2010-05-12 @ 13:47:14
URL: http://andrabullar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback