Svammel Update

Här händer väl egentligen inte så mycket. Äntligen fredag i alla fall. Nu har jag bestämt mig att jag skriver väl på det där jäkla pappret än om jag inte är nöjd med hur det blev!! Men det tar så mycket energi från mig att hålla på och " bråka " om det. Nu får det vara!

Nytt jobb måste hittas. Men det är ju inte heller det lättaste... Äh det löser sig väl nån gång...
Ibland funderar jag på hur länge jag ska orka jobba natt? Vi jobbar ju 5 nätter på raken vecka in och vecka ut... Om det hade vart ett normalt nattjobb så hade man väl antigen jobbat max 3 nätter sen ledig en massa dar eller så jobbar man skift... Men inte vi. Jag känner mig alltid trött. Det är ju aldrig så att man vaknar upp utvilad. Hela helger går åt till att sova då jag nästan aldrig lyckas att vända natt till dag under helgen, ( för att sen gå på natt igen på söndagen )
Kaffe är min nya drog och äta normalt existerar inte hos mig. Vi får väl se när man kurkar ihop...



Annars om kvällarna är det rensning av förråds grejor. Hur mycket skräp kan man ha!? Nu har vi tagit upp över 10 kartonger och vi har rensat så att just nu har vi 3 " förrådskartonger "... Dit vi ska flytta är det så grymt små förråd så det gäller att verkligen tänka till och kasta sånt man inte behöver eller har använt de senaste åren. Vissa saker måste ju sparas, som ex julsaker och lite småkrafs. Men det känns ändå bra att få rensat lite. Hela vårat förråd har sen vi flyttade in här varit ett kaos och vi har varje sommar sagt att vi ska rensa och städa upp men tror ni det har blitt av ?
Nej.

Sen detta med möbler. Vår nya lägenhet är ju tokliten jämfört med nu och vi har för mycket möbler och framför allt för stora möbler. Databordet ska Frida få och vi funderar på om att bokhyllan oxå ska få försvinna... Den blir nog lite stor... Å så får man köpa en lite mindre. Nåt typ av vitrinskåp skulle vi oxå ha haft... Men inte ett sånt där " gammalt " utan ett mer modern och framför allt ska det ju vara snyggt!

Nu har jag nog inte så mycket mer att förtälja om vad som pågår i mitt huvud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback