Hjärtat i halsgropen

Var nyss ute på en promenad med Lyra och Toivo i det härliga vädret. Efter att vi hade vänt om för att gå tillbaka till bilen ser jag hur Toivo stannar upp i snödriva och stirrar på nåt. Jag skyndar mig fram och ser en karl med 2 jämthundar! Shit, shit tänkte jag och som tur var så hade Lyra inte upptäckt dem. Toivo kan jag åtminstonde få stopp på men inte Lyra. Så jag tar Toivo i nackskinnet och springer därifrån med han =)

Men jisses vad hjärtat mitt slog ;) Tänk om Toivo inte hade stannat kvar utan hade gått fram. Då hade ju Lyra hakat på och hur hade hans hundar reagerat på dessa 2 nykomligar? Det kunde ha utbrytit ett slagsmål ju... Å jag hade fått stå med svansen mellan benen eftersom att mina var lösa =)
Tur det gick bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback