Olycka...

Igår hände det en olycka...
Vad än alla säger så kommer jag inte att avliva Toivo då det var en olycka och Toivo är inte en ond hund.

Jag satt i soffan igårkväll och kollade TV. Älskling satt ute i telefon. Så kom Toivo och satte sig bredvid mig i soffan och vi bara satt där. Efter en stund så lutade jag mig fram mot Toivo för att gosa med honom och då small det....
Varför han högg vet jag inte. Han morrade inte först utan det bara small. Kanske blev han överrasskad, kanske blev rädd. Det vet jag inte.

Det jag däremot vet att efter det hände så satte jag min hand för ögat och ropade på Älskling. Han kom in och såg bara min hand framför ansiktet och att det rann blod... Själv vågade jag inte kolla... Jag trodde att det var ögonbrynet som hade rykt men det var ögonlocket som hade fått sig ett rejält jack.

Efter ca 15 min slutade det blöda och jag la is på. Jag ringde även sjukvårdsupplysningen och jag behövde inte åka in. Eftersom att jag tog Tetanus spruta 2005 då jag skar mig i fingret så behövde jag inte komma in. Sen så behövdes det inte heller sys. Dock så for jag idag till primärvårdsjouren bara för att det skulle kolla på det och så att det inte finns risk för nån annan infektion.

Å som tur i oturen så tog bettet inte i ögat! Då hade man nog vart blind...

Så nu har jag ett rejält svullet och rött öga med ett jack på ögonlocket. Jag ser inte klok ut =) Jag säga att jag har fått en stor blödning vid ögat och det är skapat av Toivo´s underkäke, överkäken har gett mig blåmärken i huvudet.

Pappa tyckte att jag skulle avliva han, Mikael skulle adoptera honom och mamma vill nog oxå att jag tar bort han. Jag och Älskling har pratat fram och tillbaka och eftersom att vi båda upplever det som en olycka och att han gjorde det inte för att han är aggressiv så då får han leva.

Det var helt enkelt en olycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback