Jobbig kväll...

Mamma ringde i panik och sa att jag var tvungen att komma till henne FORT!  Så jag pinnade dit och finner hennes hund liggande och skrikande på golvet. Kräks och bajsat på sig hade han oxå gjort... Så jag la han i en handduk och for ut på Röbäck med honom. Men när vi kommit fram så satt han upp och var lite piggare.
Medans jag var inne och pratade med djursjukvårdarna så hade mamma tagit ut honom så han gick omkring. Så då blev det bestämt att vi avvaktar tills imorgon.

Efter att vi kommit hem så ser mamma att han bajsar lite blod så jag ringer till Vännäs jouren och fick en tid klockan 21. Men nu sa mamma att han hade inte bajsat nåt och han hade druckit vatten och hela allmän tillståndet var bättre.
Ringde tillbaka till Vännäs och i samråd med veterinär så avvaktar mamma till imorgon och ringer direkt på morgonen  och bokar tid om han ff är lite påverkad och bajsar blod.

Jag var hur säker som helst att lilla hunden skulle dö, han såg tusan döende ut! Nu känns det bra att han börjar att komma igen och veterinären sa faktiskt att det nu går vinterkräksjuka även hos hundar. Varför han fick  krampanfall kan ingen svara på just nu... Hoppas att han blir helt återställd i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback