Död katt

I fredags när jag var ute med hundarna så hittade Toivo en död katt som längsefter gångstigen. Det var riktigt stendöd för jag kände över huvudet på den och ett katt skelett ska inte kännas så. Sen så var ett öga inte riktigt på plats heller.... Så jag flyttade den i alla fall till ett mer synligt ställe så att en ev. ägare skulle ha det lättare att hitta den. Den ligger då inte kvar nu längre så nån har tagit hand om den.

Detta är anledningen att jag hatar folk som har utekatter. Det är så lätt att de blir ihjälkörda och sen finns det galningar överallt som gillar att plåga djur. Ok om man bor på landet, långt från all bebyggelse och bilvägar, men i stan är det inte okej.



Min katt som inte är en utekatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback